"There comes a time in your life, when you walk away from all the drama and people who create it.
You surround yourself with people who make you laugh.
Forget the bad and focus on the good. Love the people who treat you right, pray for the ones who don't.
Life is too short to be anything but happy. Falling down is a part of life, getting back up is living."
José N. Harris

onsdag 21 juli 2010

Veranda Chat

Depressionen slog till igen- hårt! Den sitter som en hjälm på huvudet, alla mina känslor blir neutrala och de destruktiva tankarna slår till. Jag kommer inte ur det själv. Idag blev jag hjälpt av två härliga sexåringar (min son och kusinen som är här på semester några dagar) och grannarna. En spontan "verandauppesittarkväll" med sång och musik. Blev "intvingad" dit när vi kom hem från bad och ärenden vid 19.30 snåret. Tur var väl det, min plan var att dra något gammalt över mig och deppa ihop.***
The depression hit hard again! It is like I have a heavy helmet on, all my feelings are neutral and the destructive thoughts begin to spin in my head. I can't get out of it without help. Today my help was two amazing six year olds (my son and his cousin, on vacation with us for a few days) and our neighbours. A spontaneous veranda chat with music and some singing. When we arrived home at 7.30pm (we swam in a lake and ran some errands) I was "forced" to join them. I am very happy for that. My plan was to crawl into bed together with my depression.

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Vad tråkigt att höra hur hjälmen sitter kvar... Skulle önska jag kunde hjälpa dig!?!

Ibland är det verkligen bra med folk som hjälper mer än de anar bara vid att göra "normala" saker!

Vi måste nog höras snart! Eller vad tror du?;-)

En superkram från mig till dig<3
Elisabeth

Kerstin Hansson sa...

Hejhej
Va skönt att du har haft en fin vecka i Skåne. O jag är så glad att du har så fina grannar där ni nu bor som kan spontant hjälpa dig när du behöver det som bäst. Vi som är lite längre bort kan bara sända dig våra tankar och hoppas att dom hjälper dig lite.
jag hoppas att din "extra" hjälm snart lättar för gott. Va skönt att ditt hår har börjat komma igen nu får du snart en ny frisyr varje vecka.

Sändre en jätte kram till dig från Kerstin och Gert i Höör

Anonym sa...

A great place can be found in almost any situation.
These websites have already been in existence for several years.
cared for, they have those same loose grip on situations and everyday happenstance, not
being very serious about.
My webpage > dating